Sveikos mitybos sąsaja su Jūsų savijauta

Paskelbta rugpjūčio 29, 2017 · Kategorijose Naujienos

Kas svarbiausia mūsų kasdienėje mityboje?

Rugpjūčio 28 dieną, Garliavos Psichikos dienos centre Doc. med. m. dr. Sandrija Čapkauskienė pakvietė į atvirą visuomenei paskaitą „Sveikos mitybos sąsajos su Jūsų savijauta“. Lektorė Sandrija Čapkauskienė dirba Lietuvos Sporto universiteto Taikomosios Biologijos ir Reabilitacijos katedroje, veda sveikos gyvensenos paskaitas Lietuvoje ir užsienyje, konsultuoja subalansuotos mitybos klausimais.

Regis, daugelis mūsų žino pagrindinius sveikos mitybos ir gyvensenos aspektus, tačiau visi dalyviai turėjo galimybę atnaujinti savo žinias.oc. med m. dr. Sandrija Čapkauskienė savo paskaitoje sugebėjo taip sudominti visą auditoriją, jog dalyvių klausimai nesiliovė iki pat paskaitos pabaigos. Lektorė akcentavo maisto derinimo svarbą ir analizavo kai kurių produktų vartojimo teigiamus ir neigiamus aspektus.

Biomedicinos mokslų daktarė papasakojo apie maisto kepimo ant alyvuogių aliejaus žalą. Paskutiniu metu buvo skiriamas didelis dėmesys alyvuogių aliejaus naudai, tačiau tai nėra panacėja. Alyvuogių aliejus tinka tik salotoms gardinti. Kepant ant jo maistą susidaro nuodingos kancerogeninės medžiagos. Panaši situacija su kokoso palmių aliejumi. Pastaruoju metu buvo teigiama, jog tai aliejus, kuriuo galima ne tik gardinti salotas, bet ir kepti maistą.

Įdomu tai, kad vėl buvo paneigta teorija apie mitybą 5 kartus per dieną. Naujausių tyrimų duomenimis, rekomenduojama valgyti 3 kartus per dieną ir nesižavėti jokiais užkandžiais.

Buvo pateikta labai įdomi analizė, kiek papildomai žmogus gali suvartoti cukraus net pats to nesuvokdamas. Perkant paprastą juodą duoną yra svarbu atkreipti dėmesį į cukraus kiekį jos sudėtyje. Žmogui per dieną galima suvartoti iki 6 arbatinių šaukštelių cukraus, tačiau mes akivaizdžiai jo suvartojame per daug. Lektorė Sandrija Čapkauskienė pataria nesižavėti cukraus pakaitalais bei įvairiais saldikliais. Jie yra daug blogesnis pasirinkimas nei pats cukrus. Šiuolaikinis žmogus net pats nežinodamas suvartoja per daug cukraus. Daugelis tiki, kad jogurtas – tai vienareikšmiškai geras produktas. Deja, taip nėra. Būtina išsiaiškinti cukraus kiekį produkto sudėtyje. Pernelyg didelis cukraus vartojimas apsunkina kasos darbą, todėl ilgainiui gali išsivystyti diabetas.

Ar žinojote, kad kasdienis pieno vartojimas nesumažina kaulų lūžimų galimybės. Buvo atlikta mokslinė studija, kuomet tirtos 2 asmenų grupės: pirmoji grupė kasdien vartojo pieną, antroji grupė jo visai negerdavo. Po kelių mėnesių atlikę kaulų tankio tyrimus, nepastebėjo kaulų tankio būklės pagerėjimo toje pacientų grupėje, kur buvo kasdien vartojamas pienas.

Paskaita buvo įdomi ir vertinga. Rudenį planuojamas dar informatyvesnis ir interaktyvus paskaitų ciklas subalansuotos mitybos, stabilios psichologinės būklės bei sveikos gyvensenos temomis.

Nuotraukoje doc. med. m. dr. Sandrija Čapkauskienė ir medicinos psichologė Jogilė Navickaitė.